lørdag 13. april 2013

Russland I

 Sitronerle og Gulerler er fine sommerminner fra Russland de to siste åra.
Denne sommeren vert det ingen tur til svigerforeldre i Samara, så i år får jeg klare meg med bilder og gode minner fra denne flotte regionen, som ligger ca. 1200km. nord for Volgadeltaet langs elva Volga. Jeg synes dette er et veldig interessant område fuglemessig, fra naturlige stepper i sør til store skoger i nord, og ikke minst den store elva Volga med alle sine sideelver og våtmark.
Denne første bloggen fra Russland vil jeg vise noen bilder av Gulerler av forskjelige underarter og Sitronerle, dette er flotte fugler som er ganske vanlige der borte.
Legg gjerne gjenn en kommentar på min vurdering av underart, dette er jo et vanskelig og veldig interessant tema.

                                                       Sitronerle (Motacilla citreola)
                                                      Sitronerle (Motacilla citreola)
                                                     Gulerle (Motacilla flava flava)
                                                     Gulerle (Motacilla flava lutea)
                                                    Gulerle (Motacilla flava beema)

3 kommentarer:

  1. Uten å være i stand til å kommentere underartene så vil jeg bare si gratulerer med en fantastisk serie!!

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder Terje. De to nederste er helt rå! Kanskje et vårfunn av en av dem i mai i Etne?

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fine kommentarer. Ja eit slikt funn i Etne hadde vert tingen, hadde nok hørt fra meg då:-)

    SvarSlett